dinsdag 25 juni 2013

De kracht van het publiek

Voor school moest ik een manier van crowdsourcing in de game-industrie verzinnen. Crowdsourcing is het publiek mee laten helpen bij het maken van je product. Dit bracht mij op een leuk idee, als zeg ik het zelf.

Je laat het publiek meehelpen. Dat zorgt er al voor dat mensen meer affiniteit krijgen met je product. Mijn idee voor een game was dan dat je mensen een kaal vierkant stuk geeft van ongeveer 10 bij 10 meter. Mensen kunnen dan uit verschillende terreinen kiezen, zoals bos, woestijn, bergen, ijs of een stedelijk gebied. De maker van het spel ontwikkeld een tool, waardoor mensen bijvoorbeeld via een app of via de site zo een stuk gebied kunnen maken. 

Mensen kunnen dan een stuk terrein maken en deze dan aan de ontwikkelaar geven. Iedereen kan dit doen, en zo ontstaat dan de spelwereld. Hoe meer mensen meehelpen, hoe groter de wereld wordt. En doordat mensen mee helpen met het maken, wordt de kans groter dat ze het kopen. Want ze willen graag een stukje van zichzelf in huis hebben. Dit lijkt mij in ieder geval een leuk idee, voor een spel. Ben benieuwd naar jullie mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten