woensdag 26 juni 2013

Populisme, stiekem houden we er allemaal van

Het populisme is dankzij de opkomst van Geert Wilders een bekend begrip geworden. Gewoon roepen wat veel mensen willen horen en daarmee in de regering proberen te komen. Lukt dat, dan zien we wel verder. Ook vandaag heeft Wilders weer een mooie qoute. Zo zegt hij dat Mark Rutte zijn diploma op het Ibn Ghaldoun.

De NOS heeft een mooie traditie om juist deze qoute´s als heading te plaatsen. Ik vind dit nogal dom, want in de artikelen wordt vaak veel meer in gegaan op wat de rest van de opositie zegt dan wat Wilders weer eens van de daken schreeuwt. Ik moet wel toegeven dat ik zijn creativiteit bewonder, maar alleen daarmee moet je niet de kop van NOS.nl halen. Kijk zelf maar, er gaat maar één zin over Wilders. http://nos.nl/artikel/522593-diploma-rutte-op-ibn-ghaldoun.html

Toch zie ik steeds vaker dat Wilders met dit soort opmerkingen de site van de NOS haalt. Erg jammer vind ik dit. Maar ik ben de slechtste niet en wil de NOS daarom wel helpen. Hier wat situaties waar wel een leuke qoute bij past.

Als de AIVD weer een computer met gegeven aan straat laat staan.
`Wie heeft Edward Snowden aangenomen?´

Als er weer extra bezuinigd moet worden omdat er een financiële tegenvaller is.
`Rutte had Estelle Gullit geen minister moeten maken´

En als de huizenmarkt nog een keer instort
`We hebben nooit op Mark kunnen bouwen!´

En als laatste als er iemand met een allochtoon uiterlijk iets illegaals doet.
`Als hij nog in Angola was gebleven had hij nooit een Iphone kunnen stelen, want die bestaan daar niet!´

1 opmerking:

  1. Het komt gewoon in me op dat ik niet het juiste heb gedaan sinds toen mijn man bij me terugkwam, ben ik op deze blog om te bedanken voor wie het verdient. Een paar weken geleden verkeerde mijn leven in een verschrikkelijke staat omdat mijn man me verliet en ik nooit geloofde dat ik hem terug zou krijgen. Maar door de hulp van deze krachtige spreukgebruiker, Dr. Ekpen genaamd, is mijn leven nu in een vrolijke bui, ik moet de diensten van Dr. Ekpen aan iedereen aanbevelen om contact op te nemen met Dr. Ekpen via onderstaande gegevens: ( ekpentemple@ gmail.com) of whatsapp +2347051979135 omdat door de hulp van Dr. Ekpen mijn huwelijk werd hersteld.

    BeantwoordenVerwijderen