zaterdag 1 juni 2013

Het pesten van mijn leraar

Mijn leraar voor het vak bloggen is een beetje extrovert. Bij lange na niet zo als ik, maar er zijn raak vlakken. Hij vertelt altijd alles wat hij mee maakt en grijpt iedere mogelijkheid aan om iemand voor schut te zetten, ook zichzelf mijdt hij zeker niet.

Tijdens de meest recente les, vroeg hij om een positieve recensie voor zijn boek en dan zou er mogelijk een goede beoordeling voor mijn blog inzitten. Hij had positieve reacties nodig want dan kon hij een prijs winnen, of zoiets. Ik moet echt beter opletten tijdens de lessen. Maar goed, daar begon het wantrouwen van het zaakje. Een beter punt voor een simpele reactie op de Fontys-site. Ik keek 5 minuten na de mededeling op de desbetreffende site, en daar stonden allemaal reacties van klasgenoten als:"gaaf!", "Heerlijke schrijfstijl en leest lekker" tot "een aanrader". Allemaal saaie standaard reacties, als doorgedraaide creatief genius kan ik daar natuurlijk niet tegen. Dat zou de leraar trouwens ook niet moeten doen.

Ik ging natuurlijk ook een reactie plaatsen, een creatieve reactie. Muhahahaha! Ik citeer:"

Reactie 8
Ik lees niet vaak, want boeken zijn in mijn opinie gebundeld toiletpapier. Dit boek opende echter mijn ogen. Ik heb mijn TV weggegooid en ga nu meer van deze Vakman lezen!
Slenders,Bas B.A.S., Student Fontys Hogeschool Communicatie, 31-5-2013 13:21 "

Misschien niet echt geloofwaardig, maar er zit wel een kern van waarheid in. Ik had zijn boek niet gelezen, noch mijn brave klasgenoten, maar zijn boeken zijn duidelijk en lezer best lekker. Hij zou alleen iets meer persoonlijkheid in zijn boeken mogen leggen, maar daar zou eigenlijk iedere uitgever er verstandig aan doen om dat eruit te halen. 

Ik liet de leraar mijn reactie lezen, hij kon er wel een beetje om lachen. Tot we erachter kwamen dat ik hem niet meer zelf kon verwijderen. Nu moet ik waarschijnlijk het vak opnieuw gaan volgen, want hij bepaald mede mijn eindcijfer. Dus roep maar thema's voor mijn volgende blog.

De leraar verdient de prijs zeker, ook al weet ik niet om welke prijs het gaat :p. Hij schrijft goede boeken en spreekt de klas vol positieve energie en enthousiasme toe. Dat kan niet iedereen en dat mag best gewaardeerd worden, ook al denk een digitale versie van een blonde jongen daar misschien anders over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten