donderdag 20 juni 2013

Dieren die een kraag willen worden.

Ik ben een groot tegenstander van het dragen van echt bont. Alles wat ik aan kleding heb dat ook maar iets met dieren te maken heeft is nep. Mijn tijgerslip, dat is maar een gewoon een katoenen print. Toch lukt het mij niet om bontvrij door het leven te gaan.

Het bont dringt zich echt op. Ik heb geen keuze, ik moet bont gaan dragen. De bont lobby is zelfs zo agressief dat dieren vrijwillig in kleding willen veranderen. Zo erg is het echt.


Ik trof deze twee katten in mijn kledingkast aan. Ja, het zijn er echt twee. Ze lagen tussen mijn sportkleding. Gelukkig, kon ik ze met een bak brokjes van gedachte veranderen. Maar desondanks is dit een schrikbarend fenomeen. 

Er zat ook een goede kant aan. Deze twee slapende katten brachten me op een diervriendelijk idee om toch echt bont te kunnen dragen. Ze waren namelijk in de rui, dus al mijn sportbroeken en -shirts zaten vol met kattenbont . Wat is het idee dan? Het haar van ruiende dieren opvangen en bundelen. Zo kunnen te rijke 60+ dames en Blackberry-eigenaars zichzelf toch door middel van dieren uiten. En dan maken ze de rest van  Nederland een keer niet boos. Everybudy happie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten